Telefon 22 873 11 00

Email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

mask

Niezbędnik managera – sprawne zarządzanie zespołem z uwzględnieniem najnowszych zmian w prawie pracy

  • Temat: Niezbędnik managera – sprawne zarządzanie zespołem z uwzględnieniem najnowszych zmian w prawie pracy
  • Data: 22-24.07
  • Godzina: w sumie 11h szkolenia
  • Cena: 550 zł netto (676,50 zł brutto)
  • W cenie: Materiały szkoleniowe oraz certyfikat potwierdzający uczestnictwo w formie elektronicznej

 

Pobierz formularz zgłoszeniowy PDF


Daty szkoleń z pakietu:

  • 22.07.2020 godz.9:00-13:00 - Wykładowca: Monika Frączek

Czas pracy – o czym musi wiedzieć każdy kierownik?

  1. Kiedy pracownicy są w czasie pracy?
  2. Jakie są systemy i rozkłady czasu pracy pracują i co je charakteryzuje?
  3. Co oznacza okres rozliczeniowy i do czego służy?
  4. Czy praca zdalna zmienia coś w czasie pracy pracowników?
  5. Co kierownik musi wiedzieć planując czas pracy?
    • co to jest wymiar czasu pracy i jakich danych do planowania czasu pracy dostarcza?
    • co to jest tydzień w okresie rozliczeniowym i do czego służy to ograniczenie czasowe?
    • ile dni wolnych trzeba zaplanować pracownikowi?
    • czy rodzaj dnia wolnego ma jakieś znaczenie?
    • co to jest doba pracownicza i do czego służy?
    • jak ma się ruchomy i indywidualny czas pracy pracowników do pojęcia doby pracowniczej?
    • ile godzin pracy można zaplanować pracownikowi w dobie pracowniczej?
    • czy trzeba sporządzać harmonogramy (grafiki) czasu pracy pracownikom? od czego to zależy?
    • czy można poprawić przekazany pracownikowi harmonogram (grafik) czasu pracy?
  6. Na czym polega praca nadliczbowa i czym się różni praca nadliczbowa dobowa od średniotygodniowej?
    • kto decyduje o pracy nadliczbowej?
    • w jakich sytuacjach pracownik mimo, że jest w pracy dłużej nie pracuje w godzinach nadliczbowych?
    • Na co może się zgodzić kierownik w związku z odpracowywaniem wyjść prywatnych?
    • jak traktować czas poświęcony na szkolenia?
    • jak często trzeba rozliczać pracę nadliczbową dobową, a jak często pracę nadliczbową średniotygodniową?
    • jak się rekompensuje pracę nadliczbową dobową i czy kierownik może zadecydować o formie rekompensaty?
    • jakie są zasady udzielania czasu wolnego za pracę nadliczbową?
  7. Jak postąpić, jeżeli pracownik został wezwany do pracy w dniu wolnym?
    • do kiedy trzeba oddać pracownikowi inny dzień wolny ?
    • jakie będą konsekwencje, gdy dzień wolny nie zostanie oddany?
    • jak postąpić, jeżeli pracownik pracował w dniu wolnym i jeszcze w nadgodzinach?
  8. Czym się różni czas pracy kierownika od czasu pracy pracowników?

 

  • 23.07.2020 godz. 9:00-13:00 - Wykładowca: Monika Frączek

Urlopy i inne uprawnienia kierownicze – o czym decyduje kierownik i co może egzekwować?

  1. Uprawnienia kierownicze związane z urlopem wypoczynkowym, w tym:
    1. jak się obecnie wysyła pracownika na zaległy urlop wypoczynkowy? Ile maksymalnie dni takiego urlopu można udzielić?
    2. czy można pracownikowi przymusowo udzielić bieżącego urlopu wypoczynkowego?
    3. jak się udziela urlopu pracownikowi, któremu obniżono wymiar etatu?
    4. czy na wniosek pracownika można mu udzielić urlopu na godziny?
    5. czy można odmówić pracownikowi urlopu zgodnie z wnioskiem, czy trzeba się tłumaczyć?
    6. czy są pracownicy, który mogą wymusić na kierownik udzielenie urlopu wypoczynkowego w wybranym terminie?
    7. czy można odmówić urlopu na żądanie i w jakich przypadkach?
    8. czy pracownik może skorzystać z urlopu na żądanie w ciągu dnia pracy?
    9. czy 14 dni wypoczynku to uprawnienie, czy obowiązek pracownika?
    10. czy się da skutecznie odwołać pracownika z urlopu wypoczynkowego?
    11. co może zrobić pracownik, gdy kierownik jego zdaniem „przeszkadza” mu na urlopie?
    12. na jakich zasadach udziela się przesuniętych urlopów wypoczynkowych?
    13. czy można udzielić urlopu wypoczynkowego po chorobie pracownika bez badań kontrolnych?
  2. Uprawnienia kierownicze w związku z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych przez pracowników, w tym:
    1. czy można wymagać od pracowników do udziału w szkoleniu (stacjonarnym, on-line)?
    2. czy trzeba się zgodzić na podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez pracownika? jakie są konsekwencje zgody?
    3. jak postąpić, gdy pracodawca wyznacza pracującą sobotę, a pracownik ma szkołę? (przypadek na sierpień i grudzień 2020),
    4. jak się udziela urlopów szkoleniowych i w jakich przypadkach?
  3. Obowiązki związane z umożliwieniem poprawnego korzystania przez pracowników z przerw i ze zwolnień od pracy, w tym:
    • kiedy kierownik musi się zgodzić na zwolnienie się pracownika z pracy lub nieprzyjście do pracy, a kiedy jest to uzależnione od decyzji kierownika?
    • na jakich zasadach i w jakich przypadkach pracownikowi przysługuje tzw. urlop okolicznościowy?
    • na jakich zasadach zwalnia się pracownika do sądu, urzędu skarbowego, prokuratury, do WKU, oddanie krwi?
    • na jakich zasadach udziela się z przerw na karmienie dziecka piersią oraz innych przerw w pracy?
    • czy kierownik może zabronić wyjść na zewnątrz zakładu pracy w czasie przerwy?
  4. czy kierownik musi udzielić wolnego z tytułu wychowywania dziecka w wieku do 14 lat i na jakich zasadach?
  5. Uprawnienia związane z monitorowaniem i kontrolowaniem pracowników, w tym:
    • jak można kontrolować pracownika w trakcie pracy zdalnej?
    • jakie rodzaje monitoringu można stosować wobec pracowników?
    • czy można monitorować komputer pracownika?
    • czy kierownik może przeprowadzać kontrole trzeźwości?,
    • czy kontrolowanie sumienności i staranności w pracy może się wiązać z zarzutem mobbingu albo naruszenia godności?
  6. Uprawnienia związane z wypowiedzeniem umowy o pracę, w tym:
    • czy kierownik może zwolnić pracownika e-mailem, smsem albo w trakcie telekonferencji?
    • jak poprawnie wytypować pracowników do zwolnień ekonomicznych? jakie są kryteria doboru do zwolnienia i jak kierownik powinien je stopniować?
    • czy można zwolnić pracownika od razu po powrocie przez niego ze zwolnienia lekarskiego?
    • od kiedy biegnie okres wypowiedzenia? czy można w tym czasie wysłać pracownika „na siłę” na urlop wypoczynkowy i od jakiego momentu?
    • czy można zwolnić z obowiązku pracy i czy można odwołać ze zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy?
    • czy trzeba koniecznie udzielić dni na poszukiwanie pracy i czy dni na poszukiwanie pracy przepadają, gdy nie zostaną wykorzystane?
  7. Uprawnienia związane ze zmianą warunków pracy pracownika, w tym;
    • czy kierownik możne na 3 miesiące powierzyć inną pracę bez wypowiedzenia zamieniającego?
    • czy kierownik może mieć nieprzyjemności za powierzanie pracy poniżej kwalifikacji?
  8. Uprawnienia kierownika zwiane z BHP pracowników, w tym:
    • w jakie działania kierownik powinien się włączyć zgodnie z wytycznymi CIOP – GIP/
      czy kierownik może zmierzyć temperaturę pracownikom, albo pytać ich o samopoczucie?

 

  • 24.07.2020 godz. 9:00-12:00 - Elżbieta Szadura-Urbańska
  1. Różnice w kierowaniu zespołem w pracy online i pracy stacjonarnej.
  2. Rola przywódcy w zespole kierowanym online.
  3. Formułowanie celów, przydzielanie zadań w pracy zdalnej.
  4. Formy i funkcje komunikacji w kierowaniu zespołem online.
  5. Szacowanie czasu pracy członków zespołu pracującego w trybie zdalnym.
  6. Delegowanie zadań.
  7. Motywowanie pracowników i udzielanie informacji zwrotnych.
  8. Kontrolowanie zespołu pracującego w trybie online.
  9. Rozwiązywanie konfliktów.
  10. Budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa wśród członków zespołu pracującego w trybie online.

Głównym celem warsztatu będzie przybliżenie zasad komunikacji, przeprowadzania rozmów indywidualnych i grupowych, delegowania zadań, motywowania pracowników, rozwiązywania konfliktów i budowania zaufania w pracy zespołu pracującego w trybie online. Podczas warsztatu uczestnicy przeanalizują różnice między pracą stacjonarną a pracą online i rolę lidera zespołu w obydwu typach pracy. Uczestnicy będą zachęcani do szukania w pracy zdalnej nowych możliwości i wyzwań, które stoją przed wszystkimi pracownikami, a przede wszystkim liderami zespołów. To oni są odpowiedzialni za pomyślne włączenie kierowania zespołem online do dotychczas stosowanych metod.

 

  • Nieprawidłowe dane
    Nieprawidłowe dane
biały napis na niebieskim, tle "NEWSLETTER"

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.